Ogólne Warunki Umów Najmu RENTUJEMY 22.09.2024
Ostatnia aktualizacja: 22.09.2024
Spis Treści
-
WSTĘP
-
CENNIK KOORDYNACJI
-
CENNIK SPRZĄTAŃ
-
REZERWACJE WŁAŚCICIELSKIE
-
ZUŻYCIE NATURALNE
WSTĘP
Niniejsze Ogólne Warunki Umów Najmu stanowią załącznik do obowiązującej umowy najmu zawartej pomiędzy Wynajmującym a RENTUJEMY. Wynajmujący zgadza się, że wszelkie zmiany w Ogólnych Warunkach Umowy będą komunikowane za pośrednictwem strony internetowej i to w gestii Wynajmującego leży okresowe przeglądanie tych zmian. Wszelkie aktualizacje lub modyfikacje Ogólnych Warunków Umowy wchodzą w życie od następnego miesiąca kalendarzowego z chwilą ich publikacji na stronie internetowej.
CENNIK NAPRAW ORAZ KOORDYNACJI
Następujące koszty wykonanych czynności RENTUJEMY uprawniony jest potrącić z czynszu najmu lokalu:
-
Koszt napraw i wymiany sprzętów, rzeczy, wyposażenia i wszelkich elementów niezbędnych do prawidłowego korzystania z lokalu, znajdujących się w lokalu jeśli wynikają one ze zwykłego zużycia i eksploatacji.
-
Koszt reprezentacji przed urzędami, w szczególności w kontekście rejestrowania lokali do ewidencji lokali noclegowych.
-
Koszty relokacji Gości RENTUJEMY lub koszt odwołania rezerwacji, jeśli konieczność wynika z winy właściciela.
-
Koszty koordynacji związane z doposażeniem lokalu, które nie wynikają z działań Gościa, będą pokrywane przez Wynajmującego (np. odbiór paczek z paczkomatów).
W przypadku wykonania powyższych czynności poprzez RENTUJEMY, Właściciel zostanie obciążony za każdą godzinę pracy koordynatora w wysokości 60 zł brutto/h lub kosztem kontrahenta RENTUJEMY oraz kosztem zakupu materiałów.
W celu uproszczenia kosztów częstych usterek, RENTUJEMY używa zryczałtowanego cennika (cena obejmuje koszt materiałów, koszt dojazdu oraz czas pracy pracowników lub kontrahentów RENTUJEMY.
-
Dostawa routera z mobilnym internetem - 50 PLN plus 10 PLN / dzień
-
Doposażenie lokalu - 75 PLN plus koszt materiału
CENNIK SPRZĄTAŃ
Maksymalne ceny brutto zawierające stawkę VAT. W przypadku rezerwacji właścicielskich stawka VAT wynosi 23%. Kiedy sprzątanie jest integralną częścią rezerwacji gościa, stawka VAT wynosi 8%.
-
Lokale do 2 osób, do 30m2: 219 PLN
-
Lokale do 4 osób, do 50m2: 269 PLN
-
Lokale do 6 osób, do 70m2: 329 PLN
-
Lokale do 8 osób, do 100m2: 349 PLN
-
Inne lokale, ustalone są indywidualnie.
REZERWACJE WŁAŚCICIELSKIE
1. Właściciel może skorzystać z lokalu na potrzeby własne, jednakże nie więcej niż 160 dni w każdym roku obowiązywania Umowy oraz nie dłużej niż 14 dni w ciągu następujących po sobie 28 dni kalendarzowych.
2. Właściciel zgłosi wolę rezerwacji właścicielskiej, ze wskazaniem konkretnej daty oraz planowanego okresu korzystania, uwzględniając terminy dostępności lokalu, o ile pobyt ten nie będzie kolidował z terminem wcześniejszych rezerwacji przyjętych przez Rentujemy.
3. Wszystkie rezerwacje Właściciela muszą zostać zgłoszone przez Portal Właściciela Rentujemy i potwierdzone przez Rentujemy w ciągu do 24 godzin od otrzymania zgłoszenia. Przyjazdy zgłaszane telefonicznie bez potwierdzenia ich e-mailem nie będą realizowane.
4. W przypadku pobytu własnego Właściciela, koszt sprzątania lokalu ustala się według aktualnej stawki sprzątania danego lokalu. Koszty te zostaną odliczone od czynszu należnego Właścicielowi w formie kompensaty, na podstawie FV wystawionej przez Rentujemy.
5. RENTUJEMY nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody wyrządzone podczas rezerwacji właścicielskich.
SZKODY GOŚCIA LUB NA SKUTEK DZIAŁAŃ RENTUJEMY
Przez zmiany wynikające ze szkody gościa Strony rozumieją w szczególności takie zmiany, które nie mogły powstać podczas normalnego użytkowania, w szczególności:
-
Wybite okna.
-
Rozbite lustra.
-
Uszkodzone sprzęty RTV, np. rozbite głośniki lub soundbary, zniszczone matryce telewizora.
-
Plamy na wykładzinach lub dywanach.
-
Rozbite naczynia.
-
Uszkodzone lub brakujące przedmioty z listy kontrolnej RENTUJEMY.
-
Zniszczone meble uniemożliwiające dalsze użytkowanie.
-
Zdewastowane ściany, np. głębokie rysy, dziury, graffiti.
-
Uszkodzone lampy lub żyrandole.
-
Zniszczone lub zgubione klucze, co może wymagać wymiany zamków.
-
Zarysowane drzwi wejściowe przy montażu lub demontażu skrytki na drzwiach.
-
Inne podobne zmiany, które nie mogły powstać podczas normalnego użytkowania.
ZUŻYCIE NATURALNE
Przez zmiany wynikające ze zwykłego zużycia w toku właściwej eksploatacji lokalu Strony rozumieją w szczególności:
-
Blaknięcie farb i drobne zarysowania i zabrudzenia na ścianach oraz na ruchomościach Właściciela, stanowiących wyposażenie lokalu,
-
Zużycie powierzchni pracujących mebli oraz podłóg, w tym starcie lakieru,
-
Rozwarstwianie się i odpadanie elementów klejonych, w tym uszczelek,
-
Strzępienie się i blaknięcie dywanów oraz materiałów tapicerskich,
-
Luzowanie i wypaczanie się zawiasów i innych mechanizmów ruchomych,
-
Lekkie pęknięcia i odpryski w ceramice łazienkowej i kuchennej,
-
Naturalne zużycie urządzeń AGD lub RTV, w tym drobne zarysowania i ślady użytkowania,
-
Lekkie zarysowania i ślady użytkowania na elementach szklanych, takich jak lustra czy szyby,
-
Normalne ślady zużycia na elementach instalacji elektrycznej, hydraulicznej i grzewczej,
-
Kamień na armaturze łazienkowej lub w kabinie prysznicowej, który powstaje naturalnie w wyniku eksploatacji,
-
Eksploatacja elementów łóżka, w tym stelażu.
-
Poluzowane poręcze na schodach.
-
Inne podobne zmiany będące efektem normalnego użytkowania.